Kaalisalaattia yksin mutusteltavaksi

asktheexpert
Olga Temonen
@AVogelSuomi


23.02.2016

Viimeistään näillä paikkeilla talvella alan syömään yhä enenevissä määrin kaalia. Valkokaalia tai punakaalia, molemmat maistuvat, kunhan on kaalia. Kaali on superterveellistä, monipuolista ja halpaa. Se on loistavaa raakaruokaa ja usein myös lapset pitävät siitä. Meillä lapset ja aikuiset syövät paljon valkokaalia ihan sellaisenaan, mutta punakaali on minun suosikkini.

Jokainen tietää sen tunteen kun on yksin kotona, kun iltaruokaan on liikaa aikaa ja jotain pientä lounasta itselle olisi kiva tehdä, mutta ei aina jaksaisi syödä voileipää. Ja terveellistäkin pitäisi olla jotta voisi syödä hyvällä omallatunnolla, rauhassa. Minulla on oikeastaan aina jääkaapissa kaalia, ja kun muut eivät ole syömässä, voin toteuttaa rauhassa näitä omia mielihalujani. Tässä, saanko esitellä, minun kirjoituspäivieni eväs numero yksi.

Punakaalisalaatti

  • Nyrkin kokoinen pala punakaalia
  • 1/2 valkosipulinkynsi
  • 2 rkl appelsiinimehua
  • 2 rkl oliiviöljyä
  • 1 tl Dijon hunaja -sinappia
  • mustapippuria
  • Herbamaresuolaa
  • tuoretta, hienonnettua persiljaa
  • kourallinen rusinoita
  • Parmesania

Siivuta punakaali ihan ohueksi. Pilko tai murskaa valkosipuli. Sekoita kaikki aineet paitsi Parmesan keskenään. Kumoa salaatti lautaselle, ripottele päälle reilusti Parmesania ja syö rauhassa ilman kiirettä.

Vatsavaivoja tai flunssaa? Katso Vogelin vinkit oireisiin.

Tuntuuko, että vastustuskykysi ei ole parhain mahdollinen? Tai epäiletkö eturauhasvaivoja?

Lue vinkit

A.Vogelin blogit

Inspiraatiota terveelliseen elämään!

Lue blogit

Tiesitkö?

Yli 90 % mielihyvähormoni serotoniinista muodostuu suolistossa. Vatsan vaikutus koko terveyteemme on todella suuri.

Lue vinkit vatsavaivoihin

Alfred Vogelin ohjeet terveelliseen ja onnelliseen elämään

Luonto, paras lääkitsijä

Katso video