background

Flunssaisen ruokavalio


Flunssapäivänä voit syödä vaikka näin:

Aamiainen
  • 1-2 rkl rahkaa tai maustamatonta jugurttia
  • 1 tl hunajaa
  • 3-5 rkl täysjyvämysliä
  • tuoreita marjoja tai hedelmiä, manteleita tai saksanpähkinöitä
Lounas
  • tuoresalaattia
  • täysjyväriisiä tai hirssi,
  • viipale täysjyväleipää
Illallinen

mysliä ja tuoreita marjoja tai hedelmiä, manteleita tai saksanpähkinöitä

Välipalat

tuoremehuja tai mehusekoituksia

Vastustuskykyä vahvistava ruokavalio

Täysiarvoisuus on avainsana kun kootaan vastustuskykyä lujittavaa ruokavaliota. Täysiarvoinen ruoka on luomua, mahdollisimman vähän käsiteltyä, se koostuu pääasiassa kasviksista, marjoista ja hedelmistä. Tässä muutama vinkki, jotka perustuvat Alfred Vogelin käsityksiin.

  • Jätä pois liiat valkuaisaineet. Usein syömme enemmän proteiinia kuin elimistömme tarvitsee.
  • Käytä terveellistä täysjyväviljaa, siinä on vitamiinit tallella.Makeuta hunajalla, vaahterasiirapilla tai kuivatuilla hedelmillä.
  • Käytä kylmäpuristettuja kasviöljyjä, herkuttele tuoreella voilla silloin tällöin.
  • Syö päivittäin luonnonantibiootteja sisältäviä kasveja kuten valkosipulia, piparjuurta ja krassia.
  • Valmista ruoka hellävaraisesti. Etusijalla on kypsentämätön kasvisruoka. Kun kypsennät: höyrytä ja hauduta, jolloin ravintoaineet säilyvät ruoassa.
  • Juo raikasta lähdevettä, yrttiteetä, kasvis- ja marjatuoremehuja sekä heratiivistettä.
  • Älä syö liikaa, muista kohtuus.
  • Syö rauhallisesti, pureskele ruokasi kunnolla, se auttaa ruoansulatustasi.

Älä kuitenkaan suhtaudu ruokaan liian tiukkapipoisesti. Jos ruokasi ei aina ole niin täysiarvoista se ei haittaa, jos päälinjasi on kuitenkin oikea.

Echinaforce

50 ml

€ 10,90

lisää ostoskoriin

Echinaforce on perinteinen kasvirohdosvalmiste nuhakuumeen(flunssan) ennaltaehkäisyyn ja …
Lue lisää

Vatsavaivoja tai flunssaa? Katso Vogelin vinkit oireisiin.

Tuntuuko, että vastustuskykysi ei ole parhain mahdollinen? Tai epäiletkö eturauhasvaivoja?

Lue vinkit

A.Vogelin blogit

Inspiraatiota terveelliseen elämään!

Lue blogit

Tiesitkö?

Yli 90 % mielihyvähormoni serotoniinista muodostuu suolistossa. Vatsan vaikutus koko terveyteemme on todella suuri.

Lue vinkit vatsavaivoihin

Alfred Vogelin ohjeet terveelliseen ja onnelliseen elämään

Luonto, paras lääkitsijä

Katso video